Miejskie Przedszkole nr 9 "Wesołe Nutki" jest częścią Zespołu Edukcyjnego nr 2 w Zielonej Górze.
Zespół Edukacyjny nr 2 tworzą:
Przedszkole "Wesołe Nutki" to miejsce stworzone dla małego człowieka, w którym czuje się on bezpiecznie, z radością poznaje świat i zawiera pierwsze przyjaźnie.
Nasza placówka jest kameralnym przedszkolem, w którym wszyscy się znają.
Mieści się w pięknym, zadrzewionym ogrodzie, z placem zabaw, dostosowanym dla dzieci w wieku przedszkolnym.
Przedszkole istnieje od 1954 r. Zlokalizowane jest w południowo-wschodniej części miasta, blisko dużych osiedli "Morelowa" i "Słowackiego", z dala od ruchliwych ulic.
Przed przedszkolem znajduje się nowo wybudowany parking.
Wolnostojący budynek przedszkolny jest kolorowy, parterowy z poddaszem użytkowym.
W przedszkolu znajdują się 4 sale zabaw dziecięcych, duży hol, który jest jednocześnie salą gimnastyczną i widowiskową, w zależności od potrzeb.
Przedszkole wyposażone jest również w szatnię, dwie umywalnie, kuchnię i pokoje dla administracji oraz gabinet do zabaw indywidualnych z dzieckiem.
Wyposażenie sal przedszkolnych jest zgodne z zasadami ergonomii, co pozwala dziecku czuć się i działać bezpiecznie. Interesujące dla dzieci są kąciki tematyczne, które pozwalają na swobodę w działaniu.
Informacja o zadaniach kształcących na rok szkolny 2023/2024:
Zadania do realizacji wynikające z wniosków z nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2022/20023 na rok szkolny 2023/24
Lp. |
Zadania |
Termin realizacji |
1 |
„“Zabawy logopedyczne i nie tylko” -
|
Cały rok |
3 |
“Poradzę sobie”- nawiązanie współpracy z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną, zapoznanie z oferta na bieżący rok szkolny, zgłoszenie zapotrzebowania na zajęcia z dziećmi lub spotkanie z rodzicami. Objęcie pomocą psychologiczno - pedagogiczną, wspieranie dzieci z trudnościami w codziennej pracy. |
Cały rok |
Zadania wynikające z wniosków z realizacji rocznego planu pracy wychowawczo –dydaktycznego
w roku szkolnym 2022/2023 na rok 2023/24
|
WNIOSKI |
termin realizacji |
1. |
“Gość w przedszkolu” - realizacja programu wewnętrznego |
cały rok |
2. |
“W domu i w przedszkolu” - spotkania rodziców ze specjalistami ( logopeda, psycholog, pedagog specjalny), w celu ujednolicenia pracy z dzieckiem,stosowanie w codziennej pracy ćwiczeń oddechowych i artykulacyjnych, stała współpraca logopedy z rodzicami i nauczycielami |
cały rok |
3. |
“Zabawy z nazwami grup”- projekty edukacyjne w każdej z grup |
cały rok |
4. |
“Instrumenty muzyczne” - “Wesołe bębenki” - Organizacja konkursu dla miejskich przedszkoli. |
luty 2024 |
5. |
Obchody jubileuszu ZE 2- całoroczne imprezy, organizacja gali. |
cały rok, maj 2024 |
Zadania wynikające z kierunków realizacji polityki oświatowej państwa
Kontynuacja działań na rzecz szerszego udostępnienia kanonu i założeń edukacji klasycznej oraz sięgania do dziedzictwa cywilizacyjnego Europy, w tym wsparcie powrotu do szkół języka łacińskiego jako drugiego języka obcego. |
||
Zadania |
||
1. |
Wykorzystanie w pracy literatury pomocnej w kształtowaniu postaw: dobra, miłości, odwagi, szacunku |
cały rok |
2. |
Udział w akcjach charytatywnych |
cały rok |
3. |
Uwrażliwianie na potrzeby zwierząt: dbałość o istniejące schronienie dla owadów, jeży, ptaków, dokarmianie zwierząt zimą |
cały rok |
4. |
Wykorzystanie w codziennej pracy kodeksów grupowych - dostosowanie do grupy wiekowej. |
cały rok |
5. |
Wykorzystanie programu wewnętrznego “Świat wartości przedszkolaka” |
cały rok |
6. |
“Mitologia dla dzieci” - słowiańska, rzymska, grecka - zajęcia otwarte dla wszystkich grup |
cały rok |
7. |
Spotkania w bibliotece osiedlowej o tematyce mitologicznej |
cały rok |
8. |
Koncerty muzyczne na żywo - “Lubuskie biuro koncertowe” |
cały rok |
Wspomaganie wychowawczej roli rodziny poprzez pomoc w kształtowaniu u wychowanków i uczniów stałych sprawności w czynieniu dobra, rzetelną diagnozę potrzeb rozwojowych dzieci i młodzieży, realizację adekwatnego programu wychowawczo-profilaktycznego oraz zajęć wychowania do życia w rodzinie. |
|||||||
Zadania |
Termin |
||||||
1. |
Współpraca z psychologiem i logopedą |
Cały rok |
|||||
2. |
Współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną |
Cały rok |
|||||
3. |
Dokonywanie obserwacji, wstępnych diagnoz, wyłonienie dzieci, którym potrzebna jest pomoc psychologiczno - pedagogiczna. |
||||||
4. |
Organizacja pomocy psychologiczno – pedagogicznej: kółek zainteresowań – muzyczne, plastyczne, dla dzieci zdolnych, organizacja zajęć z logopedą i zajęć z psychologiem, Trening uważności - jako nowe zajęcia dodatkowe |
Cały rok |
|||||
5. |
Stworzenia w salach” kącików emocji” |
Cały rok |
|||||
6. |
Spotkania specjalistów z rodzicami |
Cały rok |
|||||
7. |
Udział w akcjach charytatywnych |
Cały rok |
|||||
8. |
Udział rodziców w uroczystościach przedszkolnych |
Cały rok |
|||||
9. |
Udział rodziców warsztatach, wspólne przygotowanie prezentów. |
Cały rok |
|||||
10. |
Konkursy rodzinne (trzy) |
wg kalendarza imprez |
Podnoszenie jakości wsparcia dla dzieci, uczniów i rodzin udzielanego w systemie oświaty poprzez rozwijanie współpracy wewnątrz- i międzyszkolnej, a także z podmiotami działającymi w innych sektorach, w tym w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dzieci i wsparcia rodziny. |
||||||
Zadania |
Termin |
|||||
1. |
Spotkania rodziców ze specjalistami ( zebrania i indywidualne konsultacje) |
Cały rok |
||||
2. |
Kontakty indywidualne z rodzicami, bieżące przekazywanie informacji o postępach i trudnościach. |
Cały rok |
||||
3. |
Współpraca z instytucjami: MOPS, Sąd Rodzinny |
Cały rok |
||||
4. |
Współpraca z instytucjami : Policja, Państwowa Straż Pożarna., Państwowa Stacja Sanitarno Epidemiologiczna |
Cały rok |
||||
5. |
Dni otwarte i dni adaptacyjne dla przyszłych przedszkolaków |
marzec 2024 czerwiec 2024 |
||||
6. |
Współpraca z SP 17 - dni otwarte, lekcje dla sześciolatków. |
wg planu |
Rozwijanie umiejętności metodycznych nauczycieli w zakresie prawidłowego i skutecznego wykorzystywania technologii informacyjno-komunikacyjnych w procesach edukacyjnych. Wsparcie edukacji informatycznej i medialnej, w szczególności kształtowanie krytycznego podejścia do treści publikowanych w Internecie i mediach społecznościowych. |
|||||
Zadania |
Termin |
||||
1. |
Szkolenie metodyczne zaplanowane dla zespołu nauczycieli MP 9 i MP 30 |
cały rok |
|||
2 |
Planowanie indywidualnych szkoleń według potrzeb nauczycieli |
||||
3. |
Zakup potrzebnego sprzętu ( laptop i rzutnik ) do grupy najmłodszej |
||||
4. |
Zajęcia Klubu Wiewiórka “Przedszkolak bezpieczny w sieci”. |
Podnoszenie jakości kształcenia oraz dostępności i jakości wsparcia udzielanego dzieciom i uczniom w przedszkolach i szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych. |
|||||
Zadania |
Termin |
||||
Modyfikacja ankiety losów absolwentów dla nauczycieli klas I- wypracowanie ankiety “modelu absolwenta” |
|||||
1. |
Udział w szkoleniach, webinarach odpowiadających rozpoznanym w grupie potrzebom |
||||
2. |
Organizacja szkoleń na terenie placówki. |
||||
3. |
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej w szczególności zajęć rozwijających uzdolnienia |
||||
4. |
Doskonalenie kompetencji i kwalifikacji kadry do pracy z dziećmi w tym do pracy z dziećmi ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi oraz w zakresie współpracy z rodzicami. |
||||
4. |
Organizacja szkoleń WDN |
Zadania wynikające z koncepcji pracy Zespołu Edukacyjnego nr 2 na rok szkolny 2021/2022
Priorytet I
Strefa wsparcia:
Lp. |
Zadania |
Termin realizacji |
1. |
Przygotowanie spotkań z rodzicami podnoszącego ich wiedzę i wiadomości z zakresu rozwoju psychomotorycznego |
Początek roku szkolnego |
2. |
Organizacja zajęć dla dzieci mających trudności i dla dzieci zdolnych |
Cały rok szkolny |
3. |
Tworzenie klimatu sprzyjającego dzieleniu się wiedza i doświadczeniem, obawami, wątpliwościami, trudnościami. Tworzenie warunków do rozwiązywania problemów. |
Cały rok szkolny |
4. |
Diagnoza i objęcie opieką logopedyczną dzieci po przeprowadzeniu wstępnej diagnozy. |
Początek roku szkolnego |
3. |
Wsparcie dzieci z rodzin dotkniętych zaburzeniem społecznym |
Cały rok szkolny |
Priorytet II
Strefa rozwoju
Lp. |
Zadania |
Termin realizacji |
1. |
Zajęcia dla dzieci przejawiających uzdolnienia: organizacja kółek:, muzycznego i plastycznego. |
Cały rok szkolny |
2. |
Udział dzieci w konkursach na różnym szczeblu |
Cały rok szkolny |
3. |
Zajęcia dla dzieci mających trudności z koncentracją uwagi “Trening uważności” |
Cały rok szkolny |
3. |
Wdrożenie programu autorskiego “Kraina dzieci w Europie” |
Cały rok szkolny |
4. |
Podejmowanie działań przez nauczycieli w kierunku doskonalenia swoich kompetencji |
Cały rok szkolny |
5. |
Rozpowszechnienie sportu, który od najmłodszych lat kształtuje charakter i styl życia młodego człowieka i wpływa na właściwą postawę ciała |
Cały rok szkolny |
Priorytet III
Strefa bezpieczeństwa
Lp. |
Zadania |
Termin realizacji |
1. |
Uczestnictwo w programach profilaktycznych, szkolenie nauczycieli, współpraca z organizacjami, instytucjami i stowarzyszeniami działającymi w zakresie bezpieczeństwa ( straż pożarna, policja, inne) |
Cały rok szkolny |
2. |
Pomoc psychologiczno – pedagoigiczna dzieciom ze strony specjalistów pracujących w zespole oraz instytucji współpracujących |
Cały rok szkolny |
Priorytet IV
Strefa współpracy
Lp. |
Zadania |
Termin realizacji |
1. |
Realizacja cyklu spotkań aktywizujących rodziców „Akademia rodziców” |
Cały rok szkolny |
2. |
Organizacja „Ligi przedszkolaka” we współpracy z MP30 |
II półrocze |
3. |
Rewia mody ekologicznej - zmienionej formie |
II półrocze |
4. |
Wykorzystanie w pracy programów autorskich |
Cały rok szkolny |
5. |
Współorganizacja Festynu Rodzinnego ZE2 |
Maj / czerwiec 2023 |
6. |
Organizacja spotkań ze specjalistami we współpracy z PPP |
Według propozycji poradni |
7. |
Wykorzystanie w pracy programów autorskich |
Cały rok szkolny |
7. |
Udział w szkolnych uroczystościach o charakterze patriotycznym |
Listopad 2022 maj 2023 |
Priorytet V
Strefa nowoczesności
Lp. |
Zadania |
Termin realizacji |
2. |
Zapewnienie niezbędnego sprzętu do pracy w grupie I |
Rok szkolny 2022/2023 |