Priorytety działalności na lata szkolne 2021-2026
PRIORYTET I
STREFA WSPARCIA
PRIORYTET II
STREFA ROZWOJU
PRIORYTET III
STREFA BEZPIECZEŃSTWA
PRIORYTET IV
STREFA WSPÓŁPRACY
PRIORYTET V
STREFA NOWOCZESNOŚCI
Precyzyjne określenie terminu realizacji zadań przedstawionych
w koncepcji, przypadających w okresie 5-letniej kadencji.
PRIORYTET I
STREFA WSPARCIA
Lp. |
Zadanie |
Termin realizacji |
1. |
Ułatwienie powrotu uczniom do funkcjonowania w środowisku szkolnym, rówieśniczym i społecznym na poziomie z przed pandemii poprzez realizację programów wparcia psychologiczno – pedagogicznego dla uczniów i nauczycieli: -spotkania kadry pedagogicznej w kierunku ustalenia wspólnych działań w celu rozpoznania problemów w sferze emocjonalnej, społecznej, fizycznej w każdej grupie i klasie, -opracowanie cyklu działań integrujących z uwzględnieniem propozycji zgłaszanych przez dzieci i rodziców, z możliwością włączenia w te działania specjalistów pracujących w Zespole, -modyfikacja programu wychowawczo – profilaktycznego pod kątem zintensyfikowania działań podejmowanych przez nauczycieli w kierunku odbudowania właściwych relacji społecznych, -określenie zadań specjalistów zatrudnionych w Zespole dotyczących wsparcia nauczycieli, wychowawców, -podjęcie stałej, głębszej współpracy z poradniami PP oraz ODN w opracowaniu szkoleń dla kadry pedagogicznej z uwzględnieniem potrzeb społeczności szkolnej po powrocie do nauki stacjonarnej, -udział w programie poprawiającym monitorującym stan kondycji fizycznej dzieci i młodzieży – walka ze skutkami pandemii koronawirusa („Aktywny powrót do szkoły po pandemii”). |
rok szkolny 2021/2022
przed rozpoczęciem nowego roku szkolnego 2021/2022
|
2. |
Organizacja klas szkolnych z uwzględnieniem uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych – podjęcie decyzji o liczebności klas, aranżacji przestrzeni edukacyjnej, itp. |
od roku szkolnego 2021/2022 |
3. |
Opracowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych (IPET) dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. |
od roku szkolnego 2021/2022 |
4. |
Organizacja zajęć dla dzieci i młodzieży z dysfunkcjami, wspierających ich rozwój indywidualny (w MP 30 i SP 17). |
od roku szkolnego 2021/2022 |
5. |
Systematyczne doposażanie sal, z których korzystają dzieci (świetlicy, pomieszczeń do pracy indywidualnej ze specjalistami) w odpowiednie środki dydaktyczne - materiały oraz urządzenia (dedykowane dzieciom i szczególnych potrzebach edukacyjnych). |
2022/2023 i kolejne lata |
6. |
Indywidualne konsultacje specjalistów (logopeda, pedagog, psycholog, socjoterapeuta) – z rodzicami. |
okres kadencji |
7. |
Przygotowanie cyklu spotkań z rodzicami podnoszącego ich wiedzę i wiadomości z zakresu rozwoju psychomotorycznego u dzieci. |
początek każdego roku szkolnego |
8. |
Dokształcanie kadry pedagogicznej pracującej z dziećmi z niepełnosprawnościami. |
okres kadencji |
9. |
Diagnoza i objęcie opieką logopedyczną dzieci i młodzieży po przeprowadzeniu wstępnej diagnozy. |
początek każdego roku szkolnego |
10. |
Organizacja zajęć dla uczniów mających trudności w nauce oraz dla uczniów zdolnych: zajęcia lekcyjne (indywidualizacja nauczania, stosowanie aktywnych form i metod pracy sprzyjających uczeniu się, ocenianie kształtujące), zajęcia pozalekcyjne (organizacja kół zainteresowań, kół przedmiotowych, zajęć wyrównawczych, zajęć specjalistycznych: socjoterapeutycznych, korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rewalidacyjnych oraz m. in. zajęć organizowanych przez różne podmioty prowadzonych na terenie szkoły), zajęcia pozaszkolne (Centrum Nauki Keplera – projekt „Świat Nauki”, Muzeum Ziemi Lubuskiej, Teatr Lubuski, Skansen w Ochli, i inne.). |
okres kadencji |
11. |
Przeprowadzenie warsztatów dla uczniów we współpracy z PPP. |
od roku szkolnego 2021/2022 |
12. |
Integracja dzieci i młodzieży z kolegami i koleżankami z klasy (zajęcia włączające, udział w klasowych imprezach, wycieczkach, spotkaniach okolicznościowych, zajęcia ze specjalistami, mające na celu integrację zespołu klasowego. |
od roku szkolnego 2021/2022 |
13. |
Promowanie i rozwijanie umiejętności prospołecznych oraz wyeliminowanie wszelkich form przemocy i agresji. |
od roku szkolnego 2021/2022 |
14. |
Wsparcie dzieci z rodzin dotkniętych zubożeniem społecznym. |
okres kadencji |
15. |
Wypracowanie działań edukacyjnych, wychowawczych i opiekuńczych w Zespole Edukacyjnym nr 2. |
rok szkolny 2021/2022 |
16. |
Tworzenie klimatu sprzyjającego dzieleniu się wiedzą i doświadczeniem, ale i obawami, wątpliwościami, trudnościami. Tworzenie warunków do rozwiązywania problemów. |
rok szkolny 2022/2023 |
17. |
Tworzenie przestrzeni do realizacji powyższych działań. |
rok szkolny 2022/2023 |
18. |
Wsparcie osobistych celów zawodowych nauczycieli i pracowników administracji Zespołu Edukacyjnego nr 2. |
od roku szkolnego 2021/2022 |
PRIORYTET II
STREFA ROZWOJU
Lp. |
Zadanie |
Termin realizacji |
1. |
Organizacja zajęć dodatkowych dla dzieci w celu rozwijania zainteresowań, m. in: rytmiczne, sportowe. |
okres kadencji |
2. |
Diagnoza potrzeb i zainteresowań uczniów, aby stworzyć szeroki wybór kół zainteresowań. |
pod koniec każdego roku szkolnego |
3. |
Systematyczne badanie efektów kształcenia i osiągnięć edukacyjnych uczniów. |
okres kadencji |
4. |
Liczny udział dzieci i młodzieży w konkursach na każdym szczeblu. |
okres kadencji |
5. |
Tworzenie optymalnych warunków sprzyjających pracy metodami aktywizującymi i rozwojowi Zespołu. |
rok szkolny 2021/2022 |
6. |
Promowanie uczniów wyróżniających się w nauce.
|
okres kadencji |
7. |
Rozpowszechnienie sportu, który od najmłodszych lat kształtuje charakter i styl życia młodego człowieka oraz wpływa na właściwą postawę ciała (szczególnie po okresie nauki zdalnej). |
rok szkolny 2022/2023 |
8. |
Wdrażanie programów autorskich. |
rok szkolny 2022/2023 |
9. |
Organizowanie półkolonii letnich, zimowych oraz obozów sportowo – tanecznych w celu rozwijania zainteresowań, wzbogacenia oferty na spędzanie wolnego czasu. |
ferie zimowe, ferie letnie |
10. |
Pozyskiwanie funduszy zewnętrznych, unijnych i ich odpowiednie wykorzystanie. |
okres kadencji |
11. |
Rozwój kontaktów i projektów ze szkołą partnerską. |
okres kadencji |
12. |
Kontynuacja programu „Śladami absolwentów”: wizyty w miejscach pracy absolwentów szkoły, spotkania absolwentów z uczniami w szkole, udział w uroczystościach, imprezach, konkursach szkolnych. |
okres kadencji |
13. |
Podejmowanie działań przez nauczycieli w kierunku doskonalenia swoich kompetencji. |
rok szkolny 2022/2023 |
14. |
Systematyczne podnoszenie kwalifikacji kadry pedagogicznej, doskonalenie warsztatu pracy oraz dzielenie się zdobytą wiedzą w ramach WDN. |
od roku szkolnego 2021/2022 |
15. |
Wymiana chodników przy boisku szkolnym oraz wokół przedszkoli. |
rok szkolny 2022/2023 |
16. |
Rozbudowa zaplecza kuchennego. |
rok szkolny 2023/2024 |
17. |
Sukcesywna wymiana stolarki drzwiowej, posadzek oraz prowadzenie niezbędnych remontów. |
rok szkolny 2022/2023 i kolejne lata |
18. |
Pozyskiwanie środków na przebudowę ciągu komunikacyjnego w MP 30. |
rok szkolny 2022/2023 |
19. |
Modernizacja placów zabaw przy MP 9 i MP 30 oraz boiska do koszykówki z wymianą podłoża przy SP 17. |
rok szkolny 2023/2024 |
PRIORYTET III
STREFA BEZPIECZEŃSTWA
Lp. |
Zadanie |
Termin realizacji |
1. |
Zapewnienie komfortu dzieciom i młodzieży oraz poczucie bezpieczeństwa w szkole, szczególnie po powrocie z nauki zdalnej. |
rok szkolny 2021/2022 i kolejne lata |
2. |
Podjęcie odpowiednich działań z zakresu pomocy psychologiczno – pedagogicznej niwelującej zachowania depresyjne i izolacyjne. |
od roku szkolnego 2021/2022 |
3. |
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna dzieciom i uczniom ze strony specjalistów pracujących w zespole oraz instytucji współpracujących. |
okres kadencji |
4. |
Udział w programach promujących zdrowie i zdrowy tryb życia. |
okres kadencji |
5. |
Prowadzenie szeregu działań prowadzących do respektowania norm i zasad sprzyjających budowania szkoły wolnej od agresji i przemocy (udział w uroczystościach, projektach, apelach, konkursach, itp.). |
okres kadencji |
6. |
Analiza i korekta procedur postępowania w różnorodnych sytuacjach szkolnych. |
rok szkolny 2021/2022 |
7. |
Opracowanie oferty zajęć pozalekcyjnych dla dzieci i młodzieży kładących nacisk na bezpieczeństwo. |
rok szkolny 2021/2022 i kolejne lata |
8. |
Opracowywanie programu działań profilaktycznych i prozdrowotnych w postaci ciągłego, spójnego procesu wychowawczego Zespołu zgodnie z potrzebami uczniów. |
początek roku szkolnego 2021/2022 i kolejne lata |
9. |
Prowadzenie profilaktycznych programów wychowawczych, szkolenie nauczycieli, współpraca z organizacjami, instytucjami i stowarzyszeniami działającymi zakresie bezpieczeństwa (np. straż pożarna, policja, PPP, i inne.) |
okres kadencji |
10. |
Właściwe zagospodarowanie czasu wolnego uczniów jako formy zapobiegania agresji i przestępczości – koła, świetlice, zabawy i spotkania integracyjne, propagowanie działalności w harcerstwie, organizacjach młodzieżowych, integrowanie rodziców wokół tych działań, wykorzystanie boiska, terenów przy jednostkach, np. placów zabaw. |
okres kadencji |
11. |
Organizowanie pomocy materialnej, dożywiania i zakupu podręczników w miarę możliwości szkoły oraz z wykorzystaniem programów zewnętrznych. |
okres kadencji |
12. |
Realizacja termomodernizacji budynku szkolnego. |
rok szkolny 2022/2021 |
13. |
Przegląd aranżacji terenu wokół boiska szkolnego, placów zabaw i dokonanie zmian tak, aby był miejscem bezpiecznej zabawy dla uczniów. |
rok szkolny 2021/2022 |
14. |
Przeprowadzenie remontu kuchni włączając jej rozbudowę (szkoła). |
rok szkolny 2021/2022 |
15. |
Przemalowanie korytarzy w szkole. |
rok szkolny 2021/2022 |
16. |
Ocieplenie izolatorium znajdującym się w szkole. Pomieszczenie wykorzystywane również do zajęć z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. |
rok szkolny 2021/2022 |
17. |
Systematyczna wymiana mebli przedszkolnych, szkolnych: stolików oraz krzeseł. |
okres kadencji |
18. |
Wymiana lub odnowienie istniejących sprzętów i pomocy przedszkolnych i szkolnych, doposażanie sal, z których korzystają dzieci. |
okres kadencji |
19. |
Modernizacja placu zabaw przy przedszkolu. |
okres kadencji |
20. |
Systematyczna wymiana oświetlenia na energooszczędne. |
okres kadencji |
21. |
Wykorzystywanie narzędzi do monitorowanie bezpieczeństwa uczniów w sieci Internetowej. |
okres kadencji |
22. |
Analiza i korekta procedur dotyczących postępowania w sytuacjach trudnych – agresji i przemocy fizycznej i psychicznej w sieci Internetowej. |
rok szkolny 2021/2022 |
23. |
Udział uczniów, rodziców/opiekunów, nauczycieli w szkoleniach, spotkaniach, warsztatach dotyczących cyberprzemocy. |
okres kadencji |
Zadania wynikające z koncepcji pracy Zespołu Edukacyjnego nr 2 na rok szkolny 2021/2022
Priorytet I
Strefa wsparcia
Lp. |
Zadania |
Termin realizacji |
1. |
Przygotowanie spotkań z rodzicami podnoszącego ich wiedzę i wiadomości z zakresu rozwoju psychomotorycznego |
Początek roku szkolnego |
2. |
Promowanie i rozwijanie umiejętności prospołecznych oraz eliminowanie form przemocy i agresji. |
Cały rok szkolny |
3. |
Organizacja zajęć we współpracy z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną -np.; „Gotowi do startu”, „Kiedy pani złość przychodzi z wizytą” |
Według oferty PPP |
Priorytet II
Strefa rozwoju
Lp. |
Zadania |
Termin realizacji |
1. |
Zajęcia dla dzieci przejawiających uzdolnienia: organizacja kółek: teatralnego, muzycznego i plastycznego. |
Cały rok szkolny |
2. |
Udział dzieci w konkursach na różnym szczeblu |
Cały rok szkolny |
3. |
Systematyczne podnoszenie kwalifikacji kadry pedagogicznej, doskonalenie warsztatu pracy przez dzielenie się zdobyta wiedzą w ramach WDN |
Cały rok szkolny |
Priorytet III
Strefa bezpieczeństwa
Lp. |
Zadania |
Termin realizacji |
1. |
Udział w programach promujących zdrowie i zdrowy tryb życia |
Cały rok szkolny |
2. |
Pomoc psychologiczno – pedagoigiczna dzieciom ze strony specjalistów pracujących w zespole oraz instytucji współpracujących |
Cały rok szkolny |
Priorytet IV
Strefa współpracy
Lp. |
Zadania |
Termin realizacji |
1. |
Realizacja cyklu spotkań aktywizujących rodziców „Akademia rodziców” |
Cały rok szkolny |
2. |
Organizacja „Ligi przedszkolaka” |
II półrocze |
3. |
Rewia mody ekologicznej |
II półrocze |
4. |
Wykorzystanie w pracy programów autorskich |
Cały rok szkolny |
5. |
Udział w szkolnych uroczystościach o charakterze patriotycznym |
Listopad 2021 maj 2022 |
Priorytet V
Strefa nowoczesności
Lp. |
Zadania |
Termin realizacji |
1. |
Przebudowa strony internetowej MP 9 |
Wrzesień 2021 |
2. |
Zapewnienie niezbędnego sprzętu do pracy w każdej z grup |
Rok szkolny 2021/2022 |
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU
ZESPOŁU EDUKACYJNEGO NR 2 W ZIELONEJ GÓRZE W LATACH 2016 – 2021
I DIAGNOZA
Zespół Edukacyjny nr 2 powołany uchwałą Rady Miasta Zielona Góra
w dniu 4 marca 2003 roku powstał z 3 samodzielnie działających jednostek: szkoły podstawowej oraz dwóch przedszkoli położonych na osiedlu Morelowym. Po 13 latach funkcjonowania w pełni okrzepły struktury administracji i obsługi oraz zostały ukształtowane harmonijne zasady współpracy pomiędzy trzema podmiotami wchodzącymi w skład zespołu. Jednostka jednak jest tworem żywym ulegającym nieustannym przekształceniom i modyfikacjom związanym ze zmieniającą się rzeczywistością i wymaganiami, jakie stawiane są przez władze państwowe
i samorządowe.
Punktem wyjścia do opracowania koncepcji pracy ZE 2 na lata 20016-2021 są wymagania stawiane wobec edukacji w:
- Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 sierpnia 2015 r.
w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz.U. 2015 poz. 1270)
- Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 6 sierpnia 2015 r.
w sprawie wymagań wobec szkół i placówek (Dz.U. 2015 poz. 1214),
a dodatkowo jeszcze:
- Raporty z potrójnej zewnętrznej ewaluacji całościowej, jaką przechodził Zespół Edukacyjny w 2014 roku;
- Raporty z ewaluacji wewnętrznych opracowane w 5 ostatnich latach;
- Dokumentacja z nadzoru, wnioski i rekomendacje;
- Wyniki ankiet oraz rozmów przeprowadzanych wśród rodziców na temat ich oczekiwań wobec oferty szkoły;
- Założenia Strategii Rozwoju Oświaty Miasta Zielona Góra na lata 2016-2020;
- Wyniki rozmów z nauczycielami szkoły i przedszkoli;
- Autorefleksja na temat dotychczasowej pracy na stanowisku dyrektora ZE2.
Wynika z nich, że w wymaganiach takich jak:
- partnerstwo z rodzicami w obszarze przepływu informacji,
- organizacja procesów,
- aktywizacja uczniów,
- promowanie wartości edukacji
są jeszcze spore przestrzenie do wypełnienia zadaniami mogącymi podnieść jakość pracy zarówno w szkole jak i przedszkolach. Z kolei w obszarach takich jak współpraca z instytucjami zewnętrznymi, mimo że wyniki ewaluacji zewnętrznej były zadawalające, to wobec wzrastających stale wymagań stawianych przed edukacją, nieustanne poszukiwanie partnerów mogących wspomóc zarówno procesy wychowawcze jak i dydaktyczne jest koniecznością. Ponieważ zadania z tym związane znajdują się również
w Strategii Rozwoju Oświaty, szukanie partnerów w realizacji poszczególnych priorytetów będzie jednym z kluczowych zadań w realizacji tej koncepcji.
Nie można również pozostać obojętnym wobec rosnących z każdym rokiem potrzeb na wyspecjalizowane wsparcie uczniów i wychowanków
o szczególnych potrzebach edukacyjnych. Zespół Edukacyjny nr 2,
w którym działają oddziały integracyjne w szkole i przedszkolu musi być gotowy na różne wyzwania w tym zakresie i otwarty na modyfikacje metod pracy w zależności od potrzeb. W szkole mimo licznych inicjatyw i współpracy z podmiotami zewnętrznymi funkcjonuje grupa uczniów, którzy głównie
z przyczyn środowiskowych mają kłopoty z respektowaniem norm społecznych.
Szkoła stara się stale rozszerzać ofertę zajęć pozalekcyjnych nie tylko dla uczniów szczególnie uzdolnionych, ale przede wszystkim dla uczniów nieposiadających żadnej alternatywy na spędzanie czasu wolnego. Nie zawsze jednak wyzwalają one na twórcze podejście do nauki tak, by uczniowie
w kreatywny sposób mogli pogłębiać nie tylko wiedzę, ale również rozwijać talenty i zainteresowania. W ZE 2 brakuje skutecznego mechanizmu rozpoznawania talentów wychowanków i uczniów oraz należytej współpracy w tym zakresie z rodzicami.
II PRIORYTETY W PRACY ZE 2 NA LATA 2016-2021
LEGENDA
- wspólny cel działań w ZE2
- przedsięwzięcia na terenie przedszkoli
- przedsięwzięcia na terenie szkoły
III. REALIZACJA ZADAŃ PRZEDSTAWIONYCH W KONCEPCJI
PRIORYTET I: Wychowankowie i uczniowie przygotowując się do kolejnego etapu nauki w twórczy sposób realizują swoje zainteresowania i talenty.
Cel 1.
Zmodyfikowanie systemu przygotowań wychowanków przedszkoli
i uczniów szkoły podstawowej tak, by realizowali zadania w twórczy sposób.
SZKOŁA
Aby osiągnąć ten cel planuję w latach 2016–2021 z jednej strony kontynuować te działania, które przynoszą pożądane efekty edukacyjno-wychowawcze, z drugiej zaś chcę wprowadzić zmiany wspierające działania
o charakterze twórczym i kreatywnym.
- edukacji czytelniczej,
- wolontariatu,
- bezpieczeństwa i kształtowania postaw.
Termin realizacji zadania: 2016-2017
PRZEDSZKOLA
- rywalizacja sportowa SP17
- rywalizacja muzyczna MP 9
- rywalizacja plastyczna MP 30
Termin realizacji zadania: 2016-2017
Termin realizacji zadania: 2016-2017
Termin realizacji zadania: 2016-2017
Termin realizacji zadania: 2017-2018
Cel 2.
Zorganizowanie „AKADEMII RODZICÓW”
SZKOŁA
- warsztaty oparte o prezentację zawodów,
- warsztaty oparte o prezentację zainteresowań,
-współprowadzenie lekcji tematycznych, na których będzie wykorzystywana wiedza rodziców,
- wizyty uczniów w miejscach pracy rodziców.
Termin realizacji zadania: 2016-2021
PRZEDSZKOLA
• Cykl zajęć aktywizujących rodziców „AKADEMIA RODZICÓW” pod hasłem: „Zgadnij, kim jest moja mama, mój tata”. Ze względu na duży udział w procesie kształtowania dzieci babć i dziadków, formuła akademii będzie rozszerzona o ich udział. Będzie to częściowa kontynuacja programu „Gość
w przedszkolu”
- spotkania z rodzicami,
- wizyty w miejscach pracy rodziców.
Termin realizacji zadania: 2016-2017 z możliwością kontynuacji
w przyszłych latach.
Cel 3.
Doskonalenie umiejętności rodziców ukierunkowanych na rozwój zainteresowań dzieci.
SZKOŁA
- nadaktywności rodzicielskiej w kwestii organizacji czasu wolnego dzieci,
- rozwijania potencjału i zainteresowań dzieci,
- umiejętności rozpoznawania predyspozycji i talentów dzieci.
Termin realizacji zadania: 2016-2021
PRZEDSZKOLA
Termin realizacji zadania: 2017-2018
PRIORYTET II: Zespół Edukacyjny nr 2 poprzez promocję wartości edukacji, kształtuje postawy aktywne wobec wyzwań edukacyjnych i wychowawczych.
Cel 1.
Promowanie działań w obszarze kultury.
SZKOŁA
Termin realizacji zadania: 2016-2018
PRZEDSZKOLA
Termin realizacji zadania: 2017
Cel 2.
Wspieranie działań ZE2 poprzez włączenie jako sojuszników absolwentów szkoły i przedszkoli do promocji wartości edukacji.
SZKOŁA
Opracowanie i wdrożenie programu „Śladami absolwentów”:
Termin realizacji zadania: 2016-2021
PRZEDSZKOLA
Organizacja w przedszkolach zajęć z udziałem uczniów SP 17, którzy byli absolwentami przedszkoli. Na spotkaniach uczniowie zaprezentują rozwinięte w szkole talenty i umiejętności.
Termin realizacji zadania: 2016-2021
Cel 3.
Przebudowa stron internetowych szkoły i przedszkoli.
SZKOŁA
- pokazujące szkolną codzienność czyli to, co dzieje się na lekcjach, (stosowane rozwiązania metodyczne, programowe, innowacje i projekty);
- związane ze sprawnością i profesjonalizmem podejmowanych przez nią działań (celowość i skuteczność);
- promujące wiedzę z różnych dyscyplin naukowych w celu zachęcania do jej zgłębiania, budzenie fascynacji poznawczych, aspiracji do uczenia się, samorozwoju;
- o kursach, szkoleniach organizowanych przez różne instytucje;
- o nagrodach i wyróżnieniach przyznawanych nauczycielom i innym pracownikom szkoły.
Termin realizacji zadania: 2017-2019
PRZEDSZKOLA
Termin realizacji zadania: 2017-2019
Cel 4.
Promowanie wartości uczenia się przez całe życie w środowisku lokalnym.
SZKOŁA
Termin realizacji zadania: 2018-2019
- podstawy obsługi komputera
- korzystania z e-booków
Termin realizacji zadania: 2019-2020
- Jak skutecznie zachęcać i wspierać społeczność lokalną w procesie aktywnego uczenia się;
- Nauczyciel jako mentor uczenia się.
Termin realizacji zadania: 2018-2019
Termin realizacji zadania: 2020-2021
PRZEDSZKOLA
Zorganizowanie cyklu pogadanek z dziećmi pod wspólnym tytułem „A jak będę duży..”, podczas których promowane będzie idea uczenie się przez całe życie.
Cel 5.
Włączenie rodziców do promowania wartości uczenia się.
SZKOŁA
Powołanie zespołu składającego się z nauczycieli, rodziców i uczniów, który zaplanuje pracę nad przygotowaniem różnorodnych form promowania edukacji oraz prezentowania szkoły w środowisku.
Termin realizacji zadania: 2019-2021
PRIORYTET III. Szkoła i przedszkola kształtują postawy i uczą respektowania norm społecznych.
Cel 1.
Kształcenie postawy patriotycznej wśród wychowanków i uczniów.
SZKOŁA
Termin realizacji rok szkolny 2017-2018
Termin realizacji zadania: 2016-2017
Termin realizacji zadania: 2017-2018
- miasto,
- region,
- kraj,
który ma za zadanie stopniowe wprowadzanie w kręgi środowiskowe
i pokazywaniu postaw patriotycznych na różnych płaszczyznach.
Termin realizacji zadania: 2018-2019
PRZEDSZKOLE
Termin realizacji zadania: 2016-2017
Termin realizacji zadania: 2018-2020
Termin realizacji 2017
Cel 2.
Wspieranie uczniów i wychowanków nieradzących sobie z emocjami
i mających niską samoocenę.
SZKOŁA
Termin realizacji zadania: 2016-2017
Termin realizacji zadania: 2017-2018
Termin realizacji zadania: 2016-20
PRZEDSZKOLE
Termin realizacji zadania: 2016-2021
Cel 3.
Ochrona w sposób systemowy dzieci przed przemocą.
SZKOŁA
Termin realizacji zadania: rok szkolny 2016/17, odnawianie certyfikatu
w kolejnych latach.
Cel 4.
Wsparcie dzieci z rodzin dysfunkcyjnych oraz dzieci o szczególnych potrzebach edukacyjnych.
SZKOŁA
• Rozwinięcie współpracy z „Akademią Przyszłości” i objęcie opieką tutorów większej liczby dzieci w celu opieki nad uczniami zagrożonymi wykluczeniem społecznym.
Termin realizacji zadania: 2016-2021
PRZEDSZKOLE
Projekt zakłada:
- Wsparcie kadry pedagogicznej poprzez zatrudnienie nauczycieli specjalistów;
- Organizację zajęć dla dzieci dysfunkcyjnych wspierających ich rozwój indywidualny;
- Zakup pomocy dydaktycznych oraz urządzeń dedykowanych dzieciom o szczególnych potrzebach edukacyjnych.
Termin realizacji zadania: 2016-2019
Uwagi końcowe:
Większość działań zaproponowanych w koncepcji pracy zakłada nawiązanie nowych form współpracy i partnerstwa z takimi instytucjami jak: Regionalne Centrum Animacji Kultury, Uniwersytet Zielonogórski, Nadleśnictwo Przytok, Stowarzyszenie „Duży Niebieski Dom” oraz podtrzymania współpracy takich instytucji jak: KS „Gwardia”, MCKiE „Dom Harcerza”, Dom Pomocy Społecznej, Parafia Rzymsko-Katolicka Podwyższenia Krzyża Świętego, Polski Czerwony Krzyż, Stowarzyszenie „Dalej Razem”, ZHR.